kisah hidup

Kisah hidup ?

pernah terfikir tak ? kenapa lah hidup aku ni susah sangat ? kenapa lah aku ni taksesenang orang lain ? kenapa lah aku ni tak kaya kaya ? awat lah suami aku macam ni ? kenapa lah isteri aku macam ni ?

kenapa kita selalu fikir apa yang kita takdapat ? sedangkan kita boleh fikir apa yang kita ada. apa yang Allah bagi pada kita.

sesusah hidup kita. ada lagi orang lain yang hidup susah.

kita nampak orang kaya semua bahagia. itu yang kita nampak, yang kita taknampak ? kita walaupun  hidup taksekaya orang kaya, sekurangnya kita tidur lena. selesa. orang kaya ? ingat diorang selesa ? tidur pun mungkin susah hati. takut barang kena curi takut ada orang masuk rumah. who knows ?

kita nampak rumahtangga orang lain bahagia. tapi, itu yang kita nampak. yang kita taknampak ?
walaupun rumahtangga kita biasa biasa. sekurangnya kita ada suami tempat kita bergantung orang lain ? janda , balu, hidup sorang sorang. ada yang nampak bahagia. tapi siapa tahu apa yang terjadi ?

manusia ni semua pandai berlakon. dan lakonan semua sangat meyakinkan, hingga taksemua orang boleh menghidup lakonan mereka.

jadi awak semua. tolong jangan pertikai apa yang kita tak ada / apa yang kita takdapat.
sebaliknya, sentiasa lah bersyukur dengan kurniaan berian Allah S.W.T.

love izyan

Comments

Popular Posts